T 26 Augustus is bekendgemaakt dat voor het luisteronderzoek het tendertraject is ingezet. De tender voor het nieuwe Radio Luisteronderzoek start 1 september a.s. De opdrachtgevers voor het nieuwe onderzoek zijn BVA, NPO, RAB, PMA, oftewel de leden van het nieuwe JIC Radio Luisteronderzoek. Het bestaande luisteronderzoek (CLO = continu luister onderzoek) is tot nu toe gebaseerd op een ‘MOC-constructie’ (Media Owner Committee), dus zonder de adverteerders en mediabureaus. De afgelopen maanden is er overeenstemming bereikt tussen alle partijen over de organisatiestructuur en over de eisen en wensen met betrekking tot het nieuwe onderzoek. De nieuwe Joint Industry Committee (JIC) sluit beter aan bij de volgende stap die het Radio Luisteronderzoek wil gaan maken. Het expliciete streven is om als JIC een extra impuls te geven aan de kwaliteit en de praktische bruikbaarheid van het Radio Luisteronderzoek in Nederland.

lees verder: http://www.mediaonderzoek.nl/
bron: mediaonderzoek.nl
 

© s. kroeske - j.fictoor