R

Unesco roept 13 februari 2013 uit tot Wereld Radio Dag, een dag om radio als medium te vieren.

Het Radio Advies Bureau (RAB) viert deze Wereld Radio Dag mee middels een inhaakcompetitie.
Reclamemakers in Nederland worden opgeroepen om een concept voor een award-waardige inhaker voor onze troonswisseling te ontwikkelen en daarmee kans te maken op een kosteloze productie van de radiocommercial en een gratis campagne met een bereik van 5 miljoen consumenten op alle landelijke en regionale radiostations.
Radio heeft als medium wereldwijd het grootste bereik, kan tegen lage kosten zeer krachtig communiceren. Met haar vele identiteiten kan radio als geen ander medium alle mensen, jong en oud, betrekken bij gesprekken over de onderwerpen die er toe doen. Radio brengt muziek, sport, entertainment, drama en alle soorten nieuws.
Unesco heeft met de Wereld Radio Dag als doel om internationale samenwerking tussen zenders te stimuleren en toegang tot radio-informatie te promoten en persvrijheid van zenders te waarborgen. Unesco roept alle landen op om Wereld Radio Dag te vieren door activiteiten te plannen.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB zegt hierover: “Wij zijn enorm blij en vereerd met dit initiatief van Unesco en uiteraard doet de Nederlandse radiobranche mee. Het medium radio leent zich uitstekend voor inhaken en met de komende troonswisseling was een actie snel bedacht! Wij rekenen op vele inzendingen en zijn erg benieuwd naar de concepten.

Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en stimuleert met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied radio RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

http://www.rab.fm/

 

© s. kroeske - j.fictoor