L

Het Radio Advies Bureau heeft een nieuwe directeur aangesteld: Liedewij Hentenaar. Hentenaar heeft een grote staat van dienst, met name opgedaan bij diverse mediabureaus en Platform Media Adviesbureaus. Het bestuur van RAB heeft Hentenaar benoemd vanwege haar grote mediakennis en ervaring en haar energieke instelling.
Van 2010 tot 2012 is Liedewij Hentenaar verbonden geweest aan Mindshare in de functie van Client Leader Director. Daarvoor bekleedde zij andere directiefuncties bij Isobar en Vizeum t.b.v. Aegis Media. Ze is ruim 5 jaar bestuurlid geweest van het Platform Media Adviesbureaus en was als bestuurslid vanuit het PMA betrokken bij de oprichting van JIC STIR.

Liedewij Hentenaar: “Ik heb er enorm veel zin in om de kracht van het prachtige medium radio verder uit te dragen. Na de oprichting van JIC NLO en de vele verbeteringen in het luisteronderzoek is het nu de beurt aan de radioreclamemarkt om de kracht van radio te benutten. Ik zie nog veel kansen. In deze tijd zijn adverteerders op zoek naar direct effect en efficiency, de rol van radio hierin is evident.
RAB voorzitter Arian Buurman: “Het RAB bestuur is zeer content met het aantreden van Liedewij Hentenaar. Haar belangrijkste opdracht is van zich te laten horen en radioreclame het podium te geven dat het verdient. Met de energie die ze meebrengt, hebben wij daar alle vertrouwen in.

Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en stimuleert met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied radio. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

www.rab.fm

 

© s. kroeske - j.fictoor