Q Q-hotel, een samenwerking tussen Q-music en NH Hoteles, heeft 2 februari jl. de Branded Content Award 2011 gewonnen. Dit is de prijs voor het medium met het best gesponsorde item. De dj's van Q-music namen in mei 2011 een week lang het hotel-management van het Krasnapolsky Hotel Amsterdam over. Naast radio maken verzorgend ze het in- en uitchecken van gasten, serveerden ontbijt en maakten bedden op. Luisteraars konden kans maken op een overnachting in het hotel en dit verblijf mogelijk verlengen door een spel te winnen waarin de bezoeker het dan opnam tegen een luisteraar. Ook diverse Nederlandse artiesten waren te gast in het hotel en de uitzendingen.

Het hotel kreeg een betere naamsbekendheid. "Wederom is aangetoond dat de kracht van het idee en de activatie eromheen bepalend zijn voor de effectiviteit van een campagne, bijna ongeacht de omvang van het budget", aldus de organisatie van de Award. Het publiek, bestaande uit adverteerders en branded content specialisten, dat aanwezig was bij het Branded Content Event in Amsterdam kon stemmen op een concept. Andere genomineerden waren Pickwick & Hyves, Nederland Schoon & SBS6 en Alabastine & Sp!ts.

Bron: Branded Content Event
http://www.brandedcontentevent.nl/
 

© s. kroeske - j.fictoor