B

De benefiet actie Serious Request van 3FM die samen met het Rode Kruis voor de 8ste keer is georganiseerd, heeft een recordaantal mensen bereikt via radio, televisie en internet.
In totaal volgden 11,8 miljoen Nederlanders de actie waarbij een bedrag van € 8.621.004,- is ingezameld.

De cijfers zijn berekend aan de hand van kijkcijfers van de Stichting KijkOnderzoek en internetcijfers van comScore DAx. Dit keer volgden 6,9 miljoen radioluisteraars, 7,8 miljoen televisiekijkers, 1,6 miljoen internetgebruikers en 330.000 mobiele telefoongebruikers de actie. In 2010 werd een totaal van 11,3 miljoen mensen bereikt.

De actie vond plaats van 18 tot en met 24 december op o.a. de Beestenmarkt in Leiden waar dj's Gerard Ekdom, Timur Perlin en Coen Swijnenberg in het Glazen Huis zaten en zes dagen radio maakten zonder te eten. De actie van 2011had als bestemming om geld in te zamelen voor "Moeders geraakt door oorlog en conflictsituaties".

 

 

© s. kroeske - j.fictoor