R

RAB, Radio Advies Bureau meldt een stijging van 9,6% van de netto reclamebestedingen op radio in het 3e kwartaal 2008. Hiermee wordt de € 50 miljoen grens ruim gepasseerd. In het 3e kwartaal 2007 was de omzet € 47.694.000 en in het 3e kwartaal 2008 € 52.277.000. Dankzij deze stijging zijn de netto radiobestedingen in de eerste drie kwartalen van dit jaar gestegen met 4,8 %.

 

  derde kwartaal 1e t/m 3e kwartaal 
Netto radiobestedingen 2007   € 47.694.000 € 169.128.000
Netto radiobestedingen 2008   € 52.277.000 € 177.207.000
Stijging   9,60% 4,80%


RAB- directeur George Bohlander: ‘Na een positief 1e kwartaal 2008 met een stijging van 6,1% en een stabilisatie in het 2e kwartaal (+0,6%) is het 3e kwartaal zeer positief geweest met bijna een double digit stijging. Goed scorende branches in het 3e kwartaal zijn Retail (index 133) en Telecom/ICT (index 123). Voor geheel 2008 handhaaft RAB de prognose van een stijging van circa 3%. Radio is bij uitstek het medium, dat juist in roerige (beurs)tijden als kostenefficiënt en actiematig medium hoog in ’t vaandel staat bij adverteerders’.

RAB, Radio Advies Bureau ondersteunt adverteerders en mediabureaus om radio zo effectief mogelijk in te zetten. Voorts is RAB opdrachtgever van het CLO (Continu LuisterOnderzoek). Door de bundeling van krachten van alle publieke en commerciële omroepen wil RAB de ontwikkeling van het vakgebied stimuleren. Binnen RAB zijn alle publieke en commerciële omroepen en instellingen vertegenwoordigd.

Amstelveen, 14 oktober 2008

bron: www.rab.fm/

 

© s. kroeske - j.fictoor