R

De gemiddelde luistertijd op radio blijft onverminderd stijgen. In het 1e half jaar 2011 is de luistertijd gestegen met 3 minuten en bedraagt bijna 3 1/2 uur per dag (3 uur en 28 min).

De radiobestedingen op spotniveau liggen in lijn met het 2e kwartaal van 2010 (lichte stijging Q2 2011 € 58.170.000 versus Q2 2010 € 58.102.000).

De top 5 branche scoort met uitzondering van de overheid positief. Vooral Retail doet het prima op radio en is opgeklommen naar de 2e positie. Transport blijft voor radio de belangrijkste branche. De non-spot bestedingen zijn de afgelopen twee jaar gestegen. Opvallend is dat de non-spot bestedingen in het 2e kwartaal 2011 € 781.000 lager uitkomen dan 2e kwartaal 2010 (€ 3.097.000 versus € 3.878.000)

bron: RAB.FM

 

© s. kroeske - j.fictoor