R 538Concepts heeft in opdracht van Sony Pictures Releasing een opvallende radiocampagne ontwikkeld, rondom de bioscooprelease van de nieuwe film “De Smurfen”. In deze campagne op 1, 2 en 3 augustus, zijn commercials van Radio 538 op verschillende tijdstippen omgesmurft naar Smurfercials. Een Smurfercial is een voor de luisteraar herkenbare commercial, alleen dan gericht op de doelgroep Smurfen.

MediaMarkt wordt MediaSmurf, Vliegwinkel.nl wordt Vliegsmurf.nl en Studentenwerk.nl wordt Smurfenwerk.nl. De urls van de Smurfercials komen allemaal uit bij de officiële site: www.desmurfen-film.nl . Aan het einde van het commercialblok is het voor de luisteraar duidelijk dat de Smurfen nu echt overal zijn, maar vooral in de bioscoop!

In de nieuwe film zijn de Smurfen uit hun vertrouwde dorp verjaagd en in de echte wereld terecht gekomen. De Smurfentaal neemt de wereld over en alles wordt letterlijk versmurft! De film ‘De Smurfen’ draait vanaf 3 augustus overal in Nederland, ook in 3D. Alle Smurfercials zijn vanaf 27 juli terug te luisteren op www.radio538.info .
Verantwoordelijk bij de klant: Dominique Henskens (Marketing Manager)

Bureau: 538Concepts
Concept & Copy: Taco Vinkeles (Nonspot Director)
Account behandeling: Marieke Scholing (Nonspot online account manager)
Productie: Thomas van Remmerden (Sound Engineer)

538Concepts
538Concepts is de creatieve denktank van de Radio 538 Groep, waarbij in opdracht van een adverteerder conceptmatig creatieve oplossingen gevonden worden om opvallend en succesvol een boodschap te communiceren. De Radio 538 Groep beschikt over een breed portfolio van commerciële proposities: spotzendtijd, nonspot, digital, mobiel, webstations, social media, het magazine Louder, TV, evenementen voor de radiostations Radio 538, SLAMFM en Radio 10 Gold. 538Concepts kijkt per project naar de best passende oplossing om effectief de doelgroep te bereiken. Zowel qua media-inzet als creatieve uitvoering.

 
 
Reacties
Nog geen reacties
Plaats reactie
 

© s. kroeske - j.fictoor